Jak zatrzymać opaleniznę po wakacjach

Sposoby na utrzymanie opalenizny

Wróciłaś z udanych wakacji i na skórze pozostała ci piękna pamiątka? Podpowiadamy, co robić, aby zachować opaleniznę na dłużej. Niech lato trwa przez cały rok! Im wcześniej, tym lepiej

Jak zatrzymać opaleniznę po wakacjachna plaży

Flickr, Tiago Vidal Dutra

 

W czasie wakacji pomyśl o jesieni i zimie. Nie chodzi jednak o to, żebyś odliczała dni do końca lata, ale zadbała już przed i w trakcie opalania o to, żeby na dłużej zachować brązowy odcień skóry. Przed wyruszeniem na plażę i ułożeniem się na kocyku zrób peeling, który oczyści całe ciało z martwego naskórka. Na zdrowej skórze opalenizna dłużej się utrzyma. Nie zapominaj nigdy o kremie z filtrem o faktorze przeznaczonym do twojego typu urody. Smaruj się co około 2 godziny i pamiętaj, że jeśli kąpałaś się w morzu lub poszłaś pod prysznic, warstwa ochronna została zmyta i trzeba nałożyć nową. Zastosuj także balsam po opalaniu, który nie tylko rozświetli i nada złotego połysku, ale także pozwoli zabezpieczyć brązowy odcień. Po powrocie z wakacji rób regularne peelingi. Nie jest prawdą, że opalenizna zniknie wtedy szybciej. Zasada jest taka sama jak przed kąpielami słonecznymi: zdrowa skóra dłużej pozostanie złota po lecie.  

Opalona dieta
Na kolor naszej cery duży wpływ mają składniki zawarte w codziennej diecie. Naszym sprzymierzeńcem jest np. witamina A, która działa jak tarcza ochronna przeciwko fotostarzeniu się skóry oraz wzmacnia i uodparnia komórki na szkodliwe działanie promieni słonecznych. Jeśli przesadzimy z opalaniem, maść z witaminą A załagodzi podrażnienia i zaczerwienienia. Aby dostarczyć sobie tego cennego składnika pij mleko, jedz jajka, ser, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa oraz wątróbkę. Pomocna okazuje się także witamina E zawarta m.in. w orzechach, olejach roślinnych, zielonych warzywach i kiełkach. Wspomaga ona produkcję melatoniny w czasie opalania, przyspiesza regenerację komórek, chroni przed wolnymi rodnikami i zapewnia elastyczność, czyli dba o kondycję  naszej skórę, a więc i trwałość brązowej, letniej barwy.

W naszej diecie nie powinno także zabraknąć selenu. Znajdziemy go w brokułach, ogórkach, kapuście, cebuli, pełnoziarnistym pieczywie, czosnku i tuńczyku. Dzięki niemu nie tylko dłużej będziemy cieszyć się złotawym odcieniem skóry, ale także ujędrnimy ją i zregenerujemy po wyniszczających kąpielach słonecznych.

Najbardziej znanym sprzymierzeńcem w utrzymaniu opalenizny jest beta-karoten – źródło witaminy A i naturalny filtr słoneczny. Zawarty jest nie tylko w marchewce, ale także w morelach, dyni, szpinaku i brokułach. Po wakacjach warto jeść także pomidory i ich przetwory, ponieważ zawierają dużo likopenu, znanego przeciwutleniacza. Nie zapominajmy o nim także w trakcie opalania, ponieważ wydłuża on bezpieczny czas przebywania na słońcu. W diecie powakacyjnej nie może zabraknąć wody, która nawilży nas od wewnątrz. Pijmy około 1,5 litra dziennie.

Z pomocą mogą przyjść nam także suplementy diety dostępne w aptekach. Wybierzmy nie tylko te, które zawierają w składzie witaminę A, E, selen, beta-karoten i likopen, ale także kolagen. Składnik ten wspomaga proces odnowy komórek i działa antyoksydacyjnie. Zabezpiecza także opaleniznę i zapobiega powstawaniu przebarwień w trakcie zażywania kąpieli słonecznych.

Domowe SPA

W utrzymaniu pięknej opalenizny pomogą nam zabiegi pielęgnacyjne przeprowadzone w domu. Wyżej wspominaliśmy już o regularnym peelingu, który pomoże w utrzymaniu skóry w dobrej kondycji. Po kąpieli użyjmy specjalnego balsamu. Na rynku dostępne jest wiele kremów, których zadaniem jest utrwalenie opalenizny. Mogą one zawierać złote drobinki, które dodatkowo spotęgują efekt letniego muśnięcia słońcem. Dodatkową zaletą jest to, że regularne stosowanie balsamów nawilży skórę, co jest bardzo ważne przy dbaniu o letni brąz. Jeśli dieta i podstawowa pielęgnacja zawiedzie, skorzystajmy z szerokiej gamy produktów brązujących. Zawierają one barwniki mniej intensywne niż te, które znajdziemy w samoopalaczach. Z czego powinniśmy zrezygnować? Nie poleca się długich, gorących kąpieli, które rozmiękczają naskórek i powodują szybsze jego ścieranie. Wybierz więc raczej letni prysznic.

Sposób na zdrową skórę o złotym odcieniu, który w zimne jesienne i zimowe wieczory przypomni wakacje? Pij dużo wody, zdrowo się odżywiaj i dbaj o kondycję swojej skóry. Nic prostszego! Lato może trwać przez cały rok.

Śnieg, mróz i szybko zapadające ciemności. Sezon zimowy ...

Chiny są wspaniałym krajem wartym odwiedzenia. Jednak jest ...

 Choroby i nieszczęśliwe wypadki zdarzają się również w ...

Niemal 5 mln podróżnych – z takim wynikiem ...

Odpowiednie wyposażenie roweru to jeden z obowiązków rowerzysty. ...

Ciemną zwiedza się z przewodnikiem ze świecą w ...

http://veturo.pl/article/1587/kolor-lata-jak-zatrzymac-letnia-opalenizna/