Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie

Park Nauki i Rozrywki w podopolskim Krasiejowie to miejsce magiczne, gwarantujące niezapomnianą przygodę, gdzie można odkrywać tajemnicze losy dinozaurów oraz poznać niezwykłe losy naszej planety od jej prapoczątków aż po współczesność.

Park Nauki i Rozrywki w KrasiejowiePark Nauki i Rozrywski w Krasiejowie

fpt.mat.prasowe

Atrakcje
Park Nauki i Ewolucji Człowieka - w niezwykłym interaktywnym pawilonie muzealnym ruszymy wspólnie w podróż w czasie. Przekraczając próg odwiedzający decyduje się na uczestniczenie w niezwykłym zdarzeniu. Stanie się świadkiem fascynujących przemian i może dołączyć do grona podróżników w czasie – temponautów. Cała przygoda rozpoczyna się 66 milionów lat temu, kiedy życie na Ziemi zostało zgładzone.

juraparkkrasiejow
Tunel Czasu - to miejsce magiczne, gwarantujące niezapomnianą przygodę. Na pokładzie specjalnego pociągu, swoistej Kapsuły Czasu przemierzającej 300-metrowy tunel, udajemy się w podróż przez miliardy lat istnienia Wszechświata. To także jedno z najdłuższych kin 3D na świecie.

Pawilon Paleontologiczny - zabezpiecza największe w Europie skamieniałości triasowych płazów i gadów, które można oglądać przez przeszkloną podłogę. Ekspozycja pt.: „Świat Opolskiego Dinozaura" ma charakter „in situ". Jest to jedyne muzeum na świecie, które stoi nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym. Można zobaczyć tutaj rekonstrukcję szkieletu najstarszego jak dotąd odkrytego pradinozaura Silesaurus opolensis wykonaną przez rzeźbiarkę Martę Szubert. Dla paleontologów zaprojektowano ruchomą platformę poruszającą się nad polem skamieniałości. W sezonie, od lipca do września, można przyjrzeć się pracy paleontologów. Stanowi to ciekawą atrakcję turystyczno-edukacyjną.

Ścieżka edukacyjna - prowadzi przez teren wyrobiska i ma długość około 1 500 m Czas zwiedzania z przewodnikiem wynosi od 1,5 do 2 godzin. Wzdłuż ścieżki rozmieszczone są rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów – wszystkie naturalnej wielkości. Modele, które można podziwiać w JuraParku wykonywane są przez współpracujących z nami paleorzeźbiarzy z niezwykłą dbałością o szczegóły oraz w zgodzie z najnowszymi odkryciami i standardami obowiązującymi w paleontologii. Do grona naszych konsultantów należą światowej sławy znawcy dinozaurów oraz odkrywcy ich tropów, a także uczeni, którzy zajmują się rekonstrukcją prehistorycznego świata. Prawie 70 gatunków – około 200 modeli czyni JuraPark Krasiejów największym tego typu obiektem w Europie.