24,7 mln złotych czeka na pasażerów polskich lotnisk

W tegoroczne wakacje podróżujący z Gdańska, Warszawy i Krakowa darowali 24,7 mln zł liniom lotniczym. Ponad 16.000 pasażerów korzystających podczas wakacji z trzech największych portów lotniczych w Polsce może ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych o łącznej wysokości 24,7 mln zł.

24,7 mln złotych czeka na pasażerów polskich lotniskpasażerowie na lotnisku

fot. mat. prasowe

Eksperci AirHelp szacują, że w trakcie tegorocznych wakacji ponad 199 lotów z trzech największych portów lotniczych w Polsce było zakłóconych – to znaczy odwołanych, przepełnionych lub opóźnionych powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym.

Ponad 16,000 pasażerów, którzy doświadczyli problemów ze strony linii lotniczych mogą ubiegać się o rekompensatę powołując się na unijne przepisy. Średnie odszkodowanie na pasażera korzystającego z polskich lotnisk to około 400 euro, czyli blisko 1800 zł, a łączna wartość odszkodowań za okres wakacyjny, o które mogą ubiegać się podróżujący przez krakowski, gdański i warszawski port lotniczy wynosi ponad 24,7 mln zł.

Lotnisko Chopina - Warszawa
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 12,409
Całkowita kwota odszkodowania: 19 mln zł

Lotnisko Kraków - Balice
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 1,542
Całkowita kwota odszkodowania: 2 mln zł

Lotnisko im. Lecha Wałęsy - Gdańsk
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 2,240
Całkowita kwota odszkodowania: 3,7 mln zł

Natalia Gębska, Country Manager AirHelp tłumaczy: "Wielu pasażerów nie jest świadomych swoich praw. Dodatkowo, niektóre linie lotnicze uniemożliwiają swoim klientom skuteczne złożenie wniosku o odszkodowanie, czyniąc cały proces skomplikowanym. Ostatecznie, odpowiedzialność za opóźnienia czy odwołania lotów leży po stronie linii lotniczych."

Co ciekawe, pasażerowie mogą dochodzić swoich roszczeń do 3 lat wstecz. Warto więc poszukać biletów lotniczych z ubiegłych lat i sprawdzić czy nie przysługuje nam odszkodowanie, a oprócz tego znać pozostałe prawa przysługujące pasażerom.
1. Jeśli bagaż nie dotrze do lotniska docelowego – poproś obsługę lotniska o udostępnienie dokumentu PIR (Property Irregularity Report) – wypełnij go na lotnisku i skontaktuj się z liniami lotniczymi w temacie uzyskania odszkodowania.
2. Jeśli czekasz na lot 2 godziny - podróżujący mają prawo do otrzymania napojów, jedzenia czy rozmowy telefonicznej. Jeśli przewoźnik przełoży lot na następny dzień, pasażerowie mają prawo do zakwaterowania i transportu. Linie lotnicze powinny to zagwarantować, jeśli nie zapytaj się o to pracowników na lotnisku.
3. Jeśli czekasz na lot powyżej 3 godzin – możesz być uprawniony nawet do 600 euro czyli około 2.700 zł rekompensaty, niezależnie od wykupionego ubezpieczenia czy innych dodatków podczas rezerwacji biletu. Rozporządzenie EU chroni pasażerów w przypadku lotów opóźnionych powyżej 3 godzin z lub do lotnisk na terenie Unii Europejskiej. Na stronie www.airhelp.pl pasażerowie mogą sprawdzić czy przysługuje im odszkodowanie i w jakiej wysokości.

Kolei Wierchomla I jeszcze w tym tygodniu będzie ...

Od 3 lipca, ruszyła sprzedaż biletów największego przewoźnika ...

Już 7 lipca rusza czwarta edycja wyjątkowej rowerowej ...

Kupowanie papierowych biletów na autobusy i tramwaje jest ...

Nie każdy potrzebuje na co dzień auta, więc ...

27 kwietnia na Odrę ponownie wypłynie tramwaj wodny. ...

Wydarzenia turystyczne

http://veturo.pl/article/3270/odszkodowanie-od-linii-lotniczych-okecie-balice-gdansk/