24,7 mln złotych czeka na pasażerów polskich lotnisk

W tegoroczne wakacje podróżujący z Gdańska, Warszawy i Krakowa darowali 24,7 mln zł liniom lotniczym. Ponad 16.000 pasażerów korzystających podczas wakacji z trzech największych portów lotniczych w Polsce może ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych o łącznej wysokości 24,7 mln zł.

24,7 mln złotych czeka na pasażerów polskich lotniskpasażerowie na lotnisku

fot. mat. prasowe

Eksperci AirHelp szacują, że w trakcie tegorocznych wakacji ponad 199 lotów z trzech największych portów lotniczych w Polsce było zakłóconych – to znaczy odwołanych, przepełnionych lub opóźnionych powyżej 3 godzin na lotnisku docelowym.

Ponad 16,000 pasażerów, którzy doświadczyli problemów ze strony linii lotniczych mogą ubiegać się o rekompensatę powołując się na unijne przepisy. Średnie odszkodowanie na pasażera korzystającego z polskich lotnisk to około 400 euro, czyli blisko 1800 zł, a łączna wartość odszkodowań za okres wakacyjny, o które mogą ubiegać się podróżujący przez krakowski, gdański i warszawski port lotniczy wynosi ponad 24,7 mln zł.

Lotnisko Chopina - Warszawa
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 12,409
Całkowita kwota odszkodowania: 19 mln zł

Lotnisko Kraków - Balice
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 1,542
Całkowita kwota odszkodowania: 2 mln zł

Lotnisko im. Lecha Wałęsy - Gdańsk
Liczba pasażerów uprawnionych do uzyskania odszkodowania (w oparciu o rozporządzenie EC261): 2,240
Całkowita kwota odszkodowania: 3,7 mln zł

Natalia Gębska, Country Manager AirHelp tłumaczy: "Wielu pasażerów nie jest świadomych swoich praw. Dodatkowo, niektóre linie lotnicze uniemożliwiają swoim klientom skuteczne złożenie wniosku o odszkodowanie, czyniąc cały proces skomplikowanym. Ostatecznie, odpowiedzialność za opóźnienia czy odwołania lotów leży po stronie linii lotniczych."

Co ciekawe, pasażerowie mogą dochodzić swoich roszczeń do 3 lat wstecz. Warto więc poszukać biletów lotniczych z ubiegłych lat i sprawdzić czy nie przysługuje nam odszkodowanie, a oprócz tego znać pozostałe prawa przysługujące pasażerom.
1. Jeśli bagaż nie dotrze do lotniska docelowego – poproś obsługę lotniska o udostępnienie dokumentu PIR (Property Irregularity Report) – wypełnij go na lotnisku i skontaktuj się z liniami lotniczymi w temacie uzyskania odszkodowania.
2. Jeśli czekasz na lot 2 godziny - podróżujący mają prawo do otrzymania napojów, jedzenia czy rozmowy telefonicznej. Jeśli przewoźnik przełoży lot na następny dzień, pasażerowie mają prawo do zakwaterowania i transportu. Linie lotnicze powinny to zagwarantować, jeśli nie zapytaj się o to pracowników na lotnisku.
3. Jeśli czekasz na lot powyżej 3 godzin – możesz być uprawniony nawet do 600 euro czyli około 2.700 zł rekompensaty, niezależnie od wykupionego ubezpieczenia czy innych dodatków podczas rezerwacji biletu. Rozporządzenie EU chroni pasażerów w przypadku lotów opóźnionych powyżej 3 godzin z lub do lotnisk na terenie Unii Europejskiej. Na stronie www.airhelp.pl pasażerowie mogą sprawdzić czy przysługuje im odszkodowanie i w jakiej wysokości.

Organizacja przyjęcia urodzinowego dla bliskiej osoby to spore ...

26 maja 2018 linie lotnicze Air France uruchamiają ...

AirHelp stworzył nowe narzędzie dla podróżnych. Pozwoli ono ...

Od marca Air France poleci 3 razy w ...

  Każdy z Nas pragnie udanego wypoczynku, który ...

Dwie Doliny Muszyna – Wierchomla, jedna z największych ...

Wydarzenia turystyczne

http://veturo.pl/article/3270/odszkodowanie-od-linii-lotniczych-okecie-balice-gdansk/