Co zrobić, gdy zobaczysz błąd na bilecie lotniczym

Planujemy wyjazd na wycieczkę. Zamówiliśmy bilety w pośpiechu i nagle okazuje się , że przez nieuwagę popełniliśmy błąd na bilecie lotniczym. Co powinniśmy zrobić w pierwszej kolejności? Jakie konsekwencje poniesiemy za zmiany i kiedy najlepiej ich dokonać o tym wszystkim możemy się dowiedzieć w poniższym artykule.

Co zrobić, gdy zobaczysz błąd na bilecie lotniczymlotnisko - rozkład lotów

fot. pixabay.com

Sprawdzając bilet zobaczyłeś, że wystąpił błąd na zamówionym bilecie lotniczym powinieneś bezzwłocznie zgłosić zaistniały problem i zadzwonić do Telefonicznego Centrum Obsługi. Bardzo często w takich przypadkach linie lotnicze mają bardzo rygorystyczne regulaminy i większość zmian może być obciążona niestety dodatkowymi opłatami.

Jakie są najczęstsze błędy na biletach lotniczych jakie popełniają pasażerowie?

Błąd w danych osobowych m.in. w mieniu lub nazwisku – jeśli nastąpił błąd literowy w danych pasażera to jest możliwość bezpłatnej korekty jeśli pomyłka dotyczyła do 3 znaków w imieniu i nazwisku. Jednak linie lotnicze mogą odmówić bezpłatnej zmiany jeśli naniesione poprawki przeobrażą całkowicie brzmienie imienia bądź nazwiska np Moraw na Morawski. Niektóre linie nie pozwalają nawet na niewielką bezpłatną poprawkę.
Błąd w dacie wylotu bądź powrotu – czasami linie lotnicze są skłonne do bezpłatnej zmiany w dacie, jeśli poprawka zostałaby naniesiona w dniu wystawienia biletu lotniczego. Jednak musimy pamiętać, że naliczanie opłaty lub nie, zależy od danego przewoźnika. Zmiana daty w kolejnych dniach może nie być możliwa wcale lub może podlegać dodatkowym opłatom. Każdy incydent jest traktowany bardzo indywidualnie i najlepiej aby został zgłoszony w przeciągu godziny od zakupu biletu. Jeśli zmiana daty będzie związana z wyższą ceną biletu to pasażer musi pokryć różnicę w cenie.
Błąd w dacie urodzenia – zmiana w dacie urodzenia musi być jak najszybciej zgłoszona do Centrum Obsługi Klienta.
błąd w tytule pasażera – jeżeli zdarzyło się nam, że podczas rezerwacji zaznaczyliśmy błędny tytuł pasażera np. Pani zamiast Pan to zmiana będzie bezproblemowa jednak jest wymagana, w przeciwnym razie może być problem z odprawą
Błąd w typie pasażera – jeśli źle zaznaczyliśmy typ pasażera np zamiast dziecka zaznaczyliśmy osobę dorosłą to taka pomyłka musi być bezzwłocznie zgłoszona, gdyż ceny biletów dla dzieci mają zniżki, które nie przysługują osobie dorosłej. Zgłoszenie takiego błędu jest konieczne. Środki pochodzące z różnicy ceny lotu dla niemowlęcia i osoby dorosłej mogą nie zostać zwrócone chyba, że powstały błąd zostanie zgłoszony tego samego dnia co data wystawienia biletu i jeśli są dostępne miejsca w określonej taryfie. Pamiętajmy zatem, że niemowlę nie może podróżować na bilecie zakupionym dla dorosłego.

Każdemu może się zdarzyć, że w pośpiechu zamawiając bilet na urlop, wypoczynek czy wyjazd służbowy popełni błąd w swoich danych, dacie wylotu czy typie pasażera. Najważniejsze jest niezwłoczne powiadomienie o zdarzeniu i wyjaśnienie powstałego błędu.

Artykuł został przygotowany przez Port Lotniczy Olsztyn-Mazury - prawdopodobnie najładniej położone lotnisko w Polsce.

Zawartość szklanki wylądowała na smartfonie, GPS nie zniósł ...

Hotele SPA & Wellness od pewnego już czasu ...

Lato to tradycyjnie czas wyjazdów, urlopów i organizowania ...

Do przemierzania świata nie zawsze znajduje się towarzystwo. ...

Każde letnie wakacje to czas wzmożonego ruchu na ...

Wylatujesz na urlop i zamierzasz zostawić auto na ...

http://veturo.pl/article/3430/blad-na-bilecie-lotniczym-co-zrobic-poradnik/