Odszkodowanie lotnicze

Tylko 1% osób, które spotkały się z utrudnieniami podczas podróży samolotem, korzysta z prawa do ubiegania się o odszkodowanie. Z danych AirHelp wynika, że po trzech kwartałach 2017 r. aż 113 000 pasażerów należy się rekompensata za opóźniony lub odwołany lot bądź odmowę wejścia na pokład. To o 11% więcej niż w roku poprzednim.

Odszkodowanie lotniczelotnisko

fot. pixabay.com

Za problematyczne podróże od 1 stycznia do 30 września br. linie lotnicze powinny wypłacić swoim klientom łącznie ponad 138 mln złotych. Wartość ta w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim wzrosła o ponad 16%, a zestawiając ją z rokiem 2015 – ponad dwa razy.
– Tylko od 1 stycznia br. aż 1 310 lotów zostało zakłóconych z winy przewoźnika. Ta liczba z roku na rok rośnie. Głównie ze względu na to, że linie lotnicze rozwijają swoją działalność – wykonują coraz więcej kursów, otwierają nowe połączenia. Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć, jakie przysługują nam prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

Jeśli opóźnienie lotu wynosi 3 godziny lub więcej i nastąpiło na skutek czynników, na które przewoźnik ma wpływ (np. awaria lub spóźnienie samolotu, brak zastępstwa w przypadku choroby pilota) mamy prawo do odszkodowania, wynoszącego od 250 do nawet 600 euro (w zależności od długości podróży). Rekompensata pieniężna należy nam się także w przypadku tzw. overbookingu, czyli odmowy wejścia na pokładu.

Czasem zdarza się jednak, że opóźnienie lotu wynika z przyczyn losowych, niezależnych od przewoźnika, takich jak mgła, burza czy nagły strajk załogi lotniska. Wówczas nie przysługuje nam wprawdzie rekompensata pieniężna, ale warto upomnieć się o należny nam posiłek, dostęp do telefonu oraz nocleg czy transport – jeśli jest to konieczne.
Jak złożyć reklamację?
Wniosek o odszkodowanie można złożyć samemu lub skorzystać z pomocy firmy Airhelp.pl, która  wyręcza w przeprowadzeniu tej procedury. Pasażer po wypełnieniu krótkiego i prostego formularza online od razu otrzymuje informację, czy przysługuje mu odszkodowanie.
– AirHelp posiada dostęp do monitoringu meteorologicznego oraz informacji nt. sytuacji na lotniskach, więc proces weryfikacji zapytania jest krótki, a zebrane dane pozwalają na przygotowanie wysoce merytorycznego wniosku. Firma wyręcza pasażerów w całym procesie  odszkodowawczym i, w razie konieczności, podejmuje również negocjacje z przewoźnikiem lub wkracza na drogę sądową w imieniu klientów, ale dotyczy to zaledwie 10% przypadków – dodaje Natalia Gębska.
Wybierając się w podróż samolotem, warto zainstalować na swoim telefonie aplikację AirHelp, ponieważ o należne odszkodowanie można ubiegać się będąc jeszcze na lotnisku.

Żadna wycieczka ani zwiedzanie nie może obyć się ...

Zawartość szklanki wylądowała na smartfonie, GPS nie zniósł ...

Hotele SPA & Wellness od pewnego już czasu ...

Lato to tradycyjnie czas wyjazdów, urlopów i organizowania ...

Do przemierzania świata nie zawsze znajduje się towarzystwo. ...

Każde letnie wakacje to czas wzmożonego ruchu na ...

http://veturo.pl/article/3585/odszkodowanie-lotnicze-wniosek-airhelp/