Nowe rowery szosowe endurance marki BMC

W tegorocznej ofercie rowerów BMC znalazło się m.in. 10 szosowych modeli typu endurance. Jak wskazuje szwajcarski producent, seria BMC granfondo to jednoślady wydajne oraz komfortowe, przystosowane do jazdy na długich dystansach i w różnych warunkach. 

Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami. Rowery BMC granfondo zbudowano, opierając się na kilku fundamentalnych założeniach. Jak zaznacza producent, to geometria ukierunkowana na ergonomię jazdy oraz gwarantujący komfort optymalny poziom tzw. pionowego ugięcia. W projektowaniu pod uwagę brano również to, by komponenty zapewniały odpowiednią wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne czy też mniej przyjazne rowerom szosowym rodzaje nawierzchni.
„Ramy rowerów z serii granfondo powstały z wykorzystaniem jednej z autorskich technologii BMC – Tuned Compliance Concept, która zapewnia właściwą optymalizację warstw zastosowanych w konstrukcji materiałów i kształtu poszczególnych rur. Efektem jest maksymalnie zwiększona wydajność oraz komfort. W większości modeli, poza dwoma aluminiowymi GF02, zastosowanie znalazła też technologia DTi, czyli Dual Transmission Integration. To także innowacja powstała w szwajcarskim laboratorium BMC – dzięki jej wykorzystaniu użytkownik roweru może w prosty sposób wymienić np. mechaniczną grupę osprzętu na elektroniczną, co może być dużym plusem w razie chęci zmiany specyfikacji technicznej roweru” – mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w BMC Polska.
Jak dodaje Ireneusz Miśkowiec, pełna waga nowych ram BMC granfondo waha się od 1,050 do 1,280 kg i są one zoptymalizowane pod kątem wykorzystanych hamulców.

Zróżnicowane propozycje
Cała seria rowerów BMC granfondo obejmuje łącznie 10 różnych modeli, w tym 4 karbonowe rowery GF01 z hamulcami tarczowymi, 4 karbonowe rowery GF02 z hamulcami szczękowymi oraz 2 aluminiowe rowery GF02 z hamulcami tarczowymi. W każdym z wariantów wykorzystano karbonowe widelce. Szwajcarski producent zaznacza przy tym, że modele z hamulcami szczękowymi są w pełni zgodne z wymogami technicznymi Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI), a w przypadku GF02 z hamulcami tarczowymi taka kompatybilność odnosi się do zawodów przełajowych (cyclocross). Poszczególne propozycje szwajcarskiego producenta różnią się od siebie m.in. zastosowanym osprzętem Shimano (Ultegra Di2, Ultegra, 105 i Tiagra). W praktycznie każdym modelu można znaleźć napęd 2×11, a jedynie w dwóch wariantach – opartych na osprzęcie Shimano Tiagra – zastosowano napęd 2×10.

Topowy model
W kolekcji na 2016 r. najmocniejszą propozycją szwajcarskiej marki jest BMC granfondo GF01 Disc z elektroniczną grupą osprzętu Shimano Ultegra Di2. W tym przypadku BMC odpowiada nie tylko za produkcję ramy i widelca, ale także sztycy, kierownicy i mostka. Model wyposażono ponadto m.in. w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-R785, siodełko Fizik Aliante R7, koła DT Swiss R24 Spline DB oraz opony Continental Grand Prix 4.
„Tegoroczna oferta rowerów BMC granfondo z segmentu endurance jest mocno zróżnicowana. Poza topowym modelem z osprzętem Shimano Ultegra Di2, to z drugiej strony także np. wariant granfondo GF02 Disc z osprzętem Shimano Tiagra, oparty na ramie aluminiowej, którego cena jest ponad trzykrotnie niższa. Między nimi jest 8 innych wersji. W efekcie każda osoba szukająca bardzo dobrego roweru tego typu może znaleźć coś odpowiedniego. Część rowerów skonstruowano z myślą o zwolennikach klasycznych hamulców szczękowych, a pozostałe oferują hamulce tarczowe, które obecnie – za sprawą polityki UCI – coraz śmielej zajmują miejsce również w profesjonalnym kolarstwie. Wszystkie rowery granfondo łączy oczywiście pierwszorzędna rama, powstała z wykorzystaniem autorskich technologii BMC i doświadczeń kolarzy BMC Racing Team. Zarówno ramy karbonowe, jak i te aluminiowe, czyli nieznacznie cięższe, wyprodukowano z najwyższej jakości materiałów” – podsumowuje Ireneusz Miśkowiec.

Wszystkie pola:

array(17) { ["key_words"]=> string(0) "" ["meta_title"]=> string(39) "Nowe rowery szosowe endurance marki BMC" ["meta_desc"]=> string(184) "Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami..."." ["watermark"]=> string(0) "" ["interesting_places"]=> string(19) "Sprzęt turystyczny" ["author"]=> string(12) "mat. prasowe" ["latlng"]=> array(3) { ["address"]=> string(0) "" ["lat"]=> string(17) "-9.14062499872739" ["lng"]=> string(16) "-7.7893701235103" } ["highlight_search"]=> bool(false) ["is_news"]=> bool(false) ["is_home_page_title"]=> bool(false) ["is_poradnik"]=> bool(false) ["is_sprzet"]=> bool(true) ["is_outwear"]=> bool(false) ["use_video"]=> bool(false) ["video"]=> string(0) "" ["show_map"]=> bool(false) ["country"]=> string(3) "POL" }

key_words:

meta_title: Nowe rowery szosowe endurance marki BMC

meta_keys:

meta_desc: Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami...".

watermark:

interesting_places: Sprzęt turystyczny

author: mat. prasowe

latlng: Array

highlight_search:

is_news:

is_home_page_title:

is_poradnik:

is_sprzet: 1

is_outwear:

use_video:

video:

show_map:

Pola do umieszczenia w nagłówku

meta_title: Nowe rowery szosowe endurance marki BMC

meta_keys:

meta_desc: Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami...".

Pola do umieszczenia w treści

watermark:

watermark:

author: mat. prasowe

meta_desc: Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami...".