To efekt umowy o współpracy, którą podpisał PKS Polonus – jeden z największych w Polsce przewoźników autobusowych z firmą Teroplan S.A. – liderem technologicznym. Podpisana umowa jest kluczowa dla projektu SuperPKS z uwagi na strategiczną rolę spółki Polonus – jako firmy należącej do Skarbu Państwa i obsługującej ponad 36 dalekobieżnych tras krajowych.
PKS Polonus to trzeci przewoźnik, obok PKS Elbląg i PKS w Suwałkach, który dołącza do innowacyjnego projektu SuperPKS, mającego wzmacniać konkurencyjność polskiego transportu publicznego. PKS Polonus to zarówno pionier w zakresie wprowadzania technologii do przewozów, jak i firma konsekwentnie inwestująca w nowy tabor. Przewoźnik posiada 44 nowoczesne, komfortowe i bezpieczne autokary, które obsłużyły w 2015 roku na trasach krajowych, międzynarodowych oraz w komunikacji lokalnej ponad 2 mln pasażerów.
Projekt SuperPKS to odpowiedź polskich przewoźników na rosnące wymagania podróżujących, którzy oczekują wygodnych i nowocześnie wyposażonych autobusów, także na krótszych trasach. Dodatkowo połączenie sił z firmą technologiczną Teroplan S.A. pozwala na dostarczanie takich rozwiązań, jak: bilety i systemy informacji pasażerskiej online czy dynamiczne zarządzanie cenami. Wszystkim partnerom przedsięwzięcia daje to szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, w zetknięciu z konsolidującymi się grupami już istniejącymi na polskim rynku czy też zamierzającymi na niego wejść.
- Nasza decyzja o przystąpieniu do projektu SuperPKS wynika z głębokiego przekonania, że możemy osiągnąć jeszcze więcej współdziałając, aniżeli konkurując. Konkurowanie dla wielu uczestników jest wyniszczające, co potwierdza ograniczenie ekspansji, bądź wycofywanie się z rynku podmiotów, które do niedawna kreowały wojny cenowe na rynku przewozowym – powiedział Maciej Acedański, prezes PKS Polonus.
-Jakość i standardy podróżowania, które już w tej chwili oferuje PKS Polonus oraz rozwiązania technologiczne dostarczane przez firmę Teroplan jeszcze bardziej wzmocnią markę SuperPKS i umożliwią tworzenie usługi o wyjątkowej wartości dla pasażerów – podkreślił Andrzej Soroczyński, prezes zarządu Teroplan S.A. – Mamy także nadzieję, że dołączenie do projektu tak silnego i dobrze radzącego sobie na rynku partnera zachęci do współpracy z nami innych przewoźników.
Autokarami SuperPKS od marca tego roku można podróżować na liniach: Trójmiasto-Warszawa-Elbląg, Poznań-Elbląg, Suwałki-Gdańsk, Suwałki-Warszawa. Od listopada charakterystyczne czarno-żółte autobusy, obsługiwane przez PKS Polonus, wyruszą na trasy: Warszawa-Koszalin i Warszawa-Ustrzyki Dolne. Dodatkowe połączenie pojawi się także na istniejącej już linii: Warszawa- Suwałki. Do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych tras. Partnerzy projektu zakładają, iż w przypadku wzajemnego zadowolenia ze współpracy docelowo cała krajowa komunikacja dalekobieżna PKS Polonus będzie realizowana pod marką SuperPKS.
To efekt umowy o współpracy, którą podpisał PKS Polonus – jeden z największych w Polsce przewoźników autobusowych z firmą Teroplan S.A. – liderem technologicznym. Podpisana umowa jest kluczowa dla projektu SuperPKS z uwagi na strategiczną rolę spółki Polonus – jako firmy należącej do Skarbu Państwa i obsługującej ponad 36 dalekobieżnych tras krajowych.
PKS Polonus to trzeci przewoźnik, obok PKS Elbląg i PKS w Suwałkach, który dołącza do innowacyjnego projektu SuperPKS, mającego wzmacniać konkurencyjność polskiego transportu publicznego. PKS Polonus to zarówno pionier w zakresie wprowadzania technologii do przewozów, jak i firma konsekwentnie inwestująca w nowy tabor. Przewoźnik posiada 44 nowoczesne, komfortowe i bezpieczne autokary, które obsłużyły w 2015 roku na trasach krajowych, międzynarodowych oraz w komunikacji lokalnej ponad 2 mln pasażerów.
Projekt SuperPKS to odpowiedź polskich przewoźników na rosnące wymagania podróżujących, którzy oczekują wygodnych i nowocześnie wyposażonych autobusów, także na krótszych trasach. Dodatkowo połączenie sił z firmą technologiczną Teroplan S.A. pozwala na dostarczanie takich rozwiązań, jak: bilety i systemy informacji pasażerskiej online czy dynamiczne zarządzanie cenami. Wszystkim partnerom przedsięwzięcia daje to szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, w zetknięciu z konsolidującymi się grupami już istniejącymi na polskim rynku czy też zamierzającymi na niego wejść.
- Nasza decyzja o przystąpieniu do projektu SuperPKS wynika z głębokiego przekonania, że możemy osiągnąć jeszcze więcej współdziałając, aniżeli konkurując. Konkurowanie dla wielu uczestników jest wyniszczające, co potwierdza ograniczenie ekspansji, bądź wycofywanie się z rynku podmiotów, które do niedawna kreowały wojny cenowe na rynku przewozowym – powiedział Maciej Acedański, prezes PKS Polonus.
-Jakość i standardy podróżowania, które już w tej chwili oferuje PKS Polonus oraz rozwiązania technologiczne dostarczane przez firmę Teroplan jeszcze bardziej wzmocnią markę SuperPKS i umożliwią tworzenie usługi o wyjątkowej wartości dla pasażerów – podkreślił Andrzej Soroczyński, prezes zarządu Teroplan S.A. – Mamy także nadzieję, że dołączenie do projektu tak silnego i dobrze radzącego sobie na rynku partnera zachęci do współpracy z nami innych przewoźników.
Autokarami SuperPKS od marca tego roku można podróżować na liniach: Trójmiasto-Warszawa-Elbląg, Poznań-Elbląg, Suwałki-Gdańsk, Suwałki-Warszawa. Od listopada charakterystyczne czarno-żółte autobusy, obsługiwane przez PKS Polonus, wyruszą na trasy: Warszawa-Koszalin i Warszawa-Ustrzyki Dolne. Dodatkowe połączenie pojawi się także na istniejącej już linii: Warszawa- Suwałki. Do końca roku planowane jest uruchomienie kolejnych tras. Partnerzy projektu zakładają, iż w przypadku wzajemnego zadowolenia ze współpracy docelowo cała krajowa komunikacja dalekobieżna PKS Polonus będzie realizowana pod marką SuperPKS.