surfer

Rozrywkowe wydatki Polaków.Wyniki badania

Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń, 49% zapytanych Polaków jest skłonna wydać obecnie na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Mniejszy budżet na rozrywkę, do 100 zł miesięcznie ma do dyspozycji 19% zapytanych Polaków. Zdaniem co trzeciego respondenta jesteśmy jako klienci w obszarze rozrywki coraz bardziej świadomi swoich potrzeb. Według co piątego staliśmy się wymagającymi klientami w branży czasu wolnego, którzy oczekują coraz wyższej jakości usług.

W kwietniu 2022 roku serwis Prezentmarzeń zrealizował badanie „Potrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze aktywności fizycznej i rozrywki”. Pokazało ono nie tylko ile jesteśmy w stanie wydawać na rozrywki, ale także jak w ciągu ostatnich 2 latach zmieniły się preferencje Polaków dotyczące form spędzania czasu wolnego. Wnioski z badania pokazują, że Polacy po pandemii bardzo potrzebują odskoczni i odreagowania w życiu prywatnym. Dlatego chcą aktywniej wypoczywać i szukają nowych, ciekawych pomysłów w tym obszarze.

Ile jesteśmy skłonni wydać aktualnie na rozrywkę?

Jak pokazało badanie największa część zapytanych Polaków – 49% deklaruje, że może wydać na rozrywkę od 100 do 300 zł miesięcznie. Kwotą od 300 do 500 zł miesięcznie dysponuje 18% respondentów, a powyżej 500 zł miesięcznie 14% zapytanych. Najmniejszy budżet na rozrywkę, bo do 100 zł miesięcznie ma 19% zapytanych Polaków. Mimo rosnącej inflacji i sporej rozpiętości w możliwościach wydatków ponoszonych na rozrywkę, tylko 12% respondentów twierdzi, że w pierwszej kolejności przy wyborze preferowanej rozrywki zwracamy uwagę na cenę.

infografika 1

Co nas ogranicza w wyborze preferowanych form rozrywki?

Według co trzeciego Polaka zapytanego przez serwis Prezentmarzeń w wyborze ulubionych form rozrywki ogranicza nas przede wszystkim brak czasu wolnego i nadmiar codziennych obowiązków. Zdaniem jednak 32% respondentów badania jest to niestety zasobność portfela, która wpływa na dokonywane przez nas wybory, związane z organizacją atrakcji podczas wypoczynku.

Czym kierujemy się obecnie wybierając pomysły na wypoczynek w wolnym czasie?

Zdaniem 27% respondentów badania, Polacy obecnie szukają rozrywki z dreszczykiem emocji, które oferują na przykład sporty ekstremalne. Według 23% ankietowanych Polacy wybierają rozrywki kreatywne, na przykład warsztaty fotografii, renowacji mebli czy tańca. W opinii 18% zapytanych wolą głównie rozrywki powiązane ze sportem i aktywnością fizyczną.

Główną motywacją do poszukiwania różnych form spędzania czasu wolnego jest obecnie przede wszystkim chęć zdobywania nowych doświadczeń – jak twierdzi 57% uczestników badania. Z kolei 15% zapytanych argumentuje te poszukiwania niechęcią do rutyny i nudy. Według 38% respondentów po okresie pandemii, izolacji i pasywnego wypoczynku, obecnie chcemy żyć aktywniej i ciekawiej. Według co czwartego zapytanego Polaka aktualnie jesteśmy odważniejsi w realizacji swoich potrzeb w obszarze rozrywki, stąd większa chęć do próbowania na przykład sportów ekstremalnych. Jak twierdzi 23% ankietowanych, jesteśmy po ostatnich 2 trudnych latach bardziej zdeterminowani, aby zadbać o jakość czasu wolnego.

Badanie „Potrzeby i oczekiwania Polaków w obszarze aktywności fizycznej i rozrywki” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1392 respondentów w formie ankiety online w kwietniu 2022.

Wszystkie pola:

array(19) { ["is_home_page_title"]=> bool(true) ["watermark"]=> string(0) "" ["author"]=> string(8) "opr.red." ["use_video"]=> bool(false) ["video"]=> string(0) "" ["show_map"]=> bool(false) ["latlng"]=> bool(false) ["highlight_search"]=> bool(false) ["country"]=> string(0) "" ["interesting_places"]=> string(0) "" ["meta_title"]=> string(0) "" ["meta_key"]=> string(0) "" ["meta_desc"]=> string(0) "" ["key_words"]=> string(0) "" ["is_news"]=> bool(false) ["is_outwear"]=> bool(false) ["is_sprzet"]=> bool(false) ["is_poradnik"]=> bool(false) ["home-visible"]=> bool(false) }

key_words:

meta_title:

meta_keys:

meta_desc:

watermark:

interesting_places:

author: opr.red.

latlng:

highlight_search:

is_news:

is_home_page_title: 1

is_poradnik:

is_sprzet:

is_outwear:

use_video:

video:

show_map:

Pola do umieszczenia w nagłówku

meta_title:

meta_keys:

meta_desc:

Pola do umieszczenia w treści

watermark:

watermark:

author: opr.red.

meta_desc: